- تاریخ ثبتنام
- 8/29/24
- نوشتهها
- 1,044
- موضوع نویسنده
- #1
***هشدار اسپویل***
ژانر معمایی پلیسی جنایی این روزها در جهان ویاودیها و استریمرها محبوب است. بنابراین، طبیعی است که شبکه نمایش خانگی ما هم تحت الشعاع قرار بگیرد و به جز تولید رئالیتی شو و مسابقه و کمدی، سراغ این ژانر برود. از تمام سریالهایی که تا به حال در این ژانر ساخته شده، سریال «افعی تهران» بدون شک یکی از تلاشهای خوب و قابل اعتنا از سینماگرانِ به شبکه نمایش خانگی کوچکرده ایرانی است. سامان مقدم یکی از اولین فیلمسازانی است که برای شبکه نمایش خانگی سریال ساخت؛ سریال «قلب یخی» با بعضی از ستارگان دیروز و هنوزِ سینما و تلویزیون ایران که تا آنجا که پخش شد موفق هم بود. اما نیمهکاره ماند. مثل خیلی از تلاشهای دیگر سینماگران دیگر در شبکه نمایش خانگی. حالا در کسادی بازار سینما و به پیروی از آنچه در هالیوود هم در جریان است، شبکه نمایش خانگی با حضور سینماگران کمکم دارد جای سینما را میگیرد. خط قرمزهایش کمتر از تلویزیون و حتی سینماست و ظاهراً بستری تازه برای معرفی شکل دیگری از تولید فیلم و سریال فراهم کرده است. بستری که قرار است کمی بازتر باشد. نقد سریال «افعی تهران» را در این مطلب میخوانید.
ژانر معمایی پلیسی جنایی این روزها در جهان ویاودیها و استریمرها محبوب است. بنابراین، طبیعی است که شبکه نمایش خانگی ما هم تحت الشعاع قرار بگیرد و به جز تولید رئالیتی شو و مسابقه و کمدی، سراغ این ژانر برود. از تمام سریالهایی که تا به حال در این ژانر ساخته شده، سریال «افعی تهران» بدون شک یکی از تلاشهای خوب و قابل اعتنا از سینماگرانِ به شبکه نمایش خانگی کوچکرده ایرانی است. سامان مقدم یکی از اولین فیلمسازانی است که برای شبکه نمایش خانگی سریال ساخت؛ سریال «قلب یخی» با بعضی از ستارگان دیروز و هنوزِ سینما و تلویزیون ایران که تا آنجا که پخش شد موفق هم بود. اما نیمهکاره ماند. مثل خیلی از تلاشهای دیگر سینماگران دیگر در شبکه نمایش خانگی. حالا در کسادی بازار سینما و به پیروی از آنچه در هالیوود هم در جریان است، شبکه نمایش خانگی با حضور سینماگران کمکم دارد جای سینما را میگیرد. خط قرمزهایش کمتر از تلویزیون و حتی سینماست و ظاهراً بستری تازه برای معرفی شکل دیگری از تولید فیلم و سریال فراهم کرده است. بستری که قرار است کمی بازتر باشد. نقد سریال «افعی تهران» را در این مطلب میخوانید.