- تاریخ ثبتنام
- 10/4/24
- نوشتهها
- 364
- موضوع نویسنده
- #1
1. قبل از نوشتن فکر کنید
به دقت در مورد پیامی که قرار است از طریق یک مطلب به مخاطبان خود منتقل نمایید فکر کنید. چه چیزی می خواهید به خوانندگان خود بگویید؟ هدف مقاله شما چیست؟ و در انتهای مطلب از خوانندگان خود چه چیزی می خواهید؟ قبل از شروع، پاسخ به این سوالات را یادداشت نمایید.
2. یک ساختار برای مطلب خود ایجاد کنید
پست خود را با ایجاد یک ساختار مناسب شروع کنید. هر پست باید ویژگی های زیر را داشته باشد:
3. از پاراگراف ها استفاده کنید
تمامی افراد از پاراگراف ها استفاده می کنند. اما همه نمی توانند از این ویژگی به خوبی استفاده کنند. هر جمله جدید به این دلیل که به نظر می رسد خوب است نمی بایست در سطر جدیدی شروع شود. یک دلیل منطقی برای شروع یک پاراگراف جدید وجود دارد. هر پاراگراف باید ایده یا موضوع خود را داشته باشد. از خودتان سوال کنید که ایده اصلی هر پاراگراف چیست. شما باید بتوانید این ایده اصلی را تنها در یک جمله خلاصه کنید. تصور کنید کل این مطلب در یک پاراگراف نوشته شود، قطعا کاربر با مشاهده چنین مطلبی سریعا صفحه مربوط به مطلب را بسته و سایت را نیز ترک می کند.
4. از عنوان استفاده کنید
عنوان ها ساختار یک مطلب را مشخص می کنند، بنابراین از آن ها استفاده کنید. این ویژگی تنها برای خواندن مطلب و درک بهتر آن نمی باشد، بلکه برای موتورهای جست و جو نیز اهمیت دارد. عنوان ها به گوگل کمک می کنند تا موضوعات اصلی مطلب شما را درک کند و در نتیجه می تواند در رتبه بندی سایت شما نیز تاثیر مثبت داشته باشد. از زیرعنوان ها برای نمایش بیش تر کلمات کلیدی در مطلب استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی خود را در برخی از زیرعنوان ها استفاده کرده باشید. اما نباید بیش از حد از کلمات کلیدی در زیرعنوان ها استفاده کنید. زیرعنوان ها باعث درک بهتر مطلب می شوند و باعث می شود خواندن مطلب برای کاربران جذاب باشد.
5. استفاده از کلمات سیگنال
کلمات سیگنال به کاربران کمک می کند تا از طریق متن ایده های اصلی مطلب شما را درک کنند. برای مثال، سه دلیل برای خرید محصولات سایت شما توسط کاربران وجود دارد. شما باید از کلمات سیگنال مانند "اولین در بین همه"، "دوم" و "در نهایت" استفاده کنید. هم چنین، کلماتی مانند "با این حال"، "مطمئنا" و "در واقع" یک سیگنال واضح برای خوانندگان شما خواهد بود. خوانندگان بلافاصله متوجه خواهند شد که یک نتیجه گیری پس از کلماتی مانند 'در نتیجه'، 'بنابراین' یا 'به همین دلیل' وجود دارد. بنابراین کلمات سیگنال بسیار مهم هستند و می بایست به ساختار متن خود آن ها را اضافه کنید
به دقت در مورد پیامی که قرار است از طریق یک مطلب به مخاطبان خود منتقل نمایید فکر کنید. چه چیزی می خواهید به خوانندگان خود بگویید؟ هدف مقاله شما چیست؟ و در انتهای مطلب از خوانندگان خود چه چیزی می خواهید؟ قبل از شروع، پاسخ به این سوالات را یادداشت نمایید.
2. یک ساختار برای مطلب خود ایجاد کنید
پست خود را با ایجاد یک ساختار مناسب شروع کنید. هر پست باید ویژگی های زیر را داشته باشد:
- نوشتن مقدمه: در آن می بایست مطلب خود را معرفی کنید
- بدنه مطلب: در آن می بایست موضوعات اصلی را بیان کنید
- نتیجه گیری: در انتها می بایست ایده های خلاقانه خود را به صورت خلاصه بیان کرده و با یک نتیجه گیری مناسب مطلب را تمام کنید.
3. از پاراگراف ها استفاده کنید
تمامی افراد از پاراگراف ها استفاده می کنند. اما همه نمی توانند از این ویژگی به خوبی استفاده کنند. هر جمله جدید به این دلیل که به نظر می رسد خوب است نمی بایست در سطر جدیدی شروع شود. یک دلیل منطقی برای شروع یک پاراگراف جدید وجود دارد. هر پاراگراف باید ایده یا موضوع خود را داشته باشد. از خودتان سوال کنید که ایده اصلی هر پاراگراف چیست. شما باید بتوانید این ایده اصلی را تنها در یک جمله خلاصه کنید. تصور کنید کل این مطلب در یک پاراگراف نوشته شود، قطعا کاربر با مشاهده چنین مطلبی سریعا صفحه مربوط به مطلب را بسته و سایت را نیز ترک می کند.
4. از عنوان استفاده کنید
عنوان ها ساختار یک مطلب را مشخص می کنند، بنابراین از آن ها استفاده کنید. این ویژگی تنها برای خواندن مطلب و درک بهتر آن نمی باشد، بلکه برای موتورهای جست و جو نیز اهمیت دارد. عنوان ها به گوگل کمک می کنند تا موضوعات اصلی مطلب شما را درک کند و در نتیجه می تواند در رتبه بندی سایت شما نیز تاثیر مثبت داشته باشد. از زیرعنوان ها برای نمایش بیش تر کلمات کلیدی در مطلب استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی خود را در برخی از زیرعنوان ها استفاده کرده باشید. اما نباید بیش از حد از کلمات کلیدی در زیرعنوان ها استفاده کنید. زیرعنوان ها باعث درک بهتر مطلب می شوند و باعث می شود خواندن مطلب برای کاربران جذاب باشد.
5. استفاده از کلمات سیگنال
کلمات سیگنال به کاربران کمک می کند تا از طریق متن ایده های اصلی مطلب شما را درک کنند. برای مثال، سه دلیل برای خرید محصولات سایت شما توسط کاربران وجود دارد. شما باید از کلمات سیگنال مانند "اولین در بین همه"، "دوم" و "در نهایت" استفاده کنید. هم چنین، کلماتی مانند "با این حال"، "مطمئنا" و "در واقع" یک سیگنال واضح برای خوانندگان شما خواهد بود. خوانندگان بلافاصله متوجه خواهند شد که یک نتیجه گیری پس از کلماتی مانند 'در نتیجه'، 'بنابراین' یا 'به همین دلیل' وجود دارد. بنابراین کلمات سیگنال بسیار مهم هستند و می بایست به ساختار متن خود آن ها را اضافه کنید